Proste wkazówki jak zadbać o mózg

Ludzki mózg to genialny instrument o który musimy dbać. Warto pobudzać lub zachować  jego sprawność dzięki nauce, grom i zabawom logicznym. Na prawidłowe funkcjonowanie wpływa sen, odpoczynek, aktywność fizyczna oraz bogata dieta w magnez, glukozę, witaminę E i kwasy tłuszczowe omega- 3. Mózg cały czas pracuje i też niezbędna jest jemu regeneracja.

  1. Trening umysłu

Staraj poświęć każdego dnia co najmniej 20 minut na trening umysłu. Rozwiązywanie krzyżówek, rebusów, zagadek  wspomogą twój proces zapamiętywania oraz skupiania uwagi. Gry logiczne nie tylko dadzą Ci dużo frajdy, ale również poprawią Twoje logiczne i abstrakcyjne myślenie. Twój proces reagowania będzie szybszy. Zwiększyć efektywność mózgu można również poprzez naukę języka obcego oraz czytania książek.  Nie tylko pobudzą koncentrację i myślenie, ale również wzbogacą umysł o bogate słownictwo. Warto wykonać te czynności po odpoczynku i ćwiczeniach fizycznych.

  1. Sen i odpoczynek

Odpoczynek, relaks oraz sen to niezbędne elementy do właściwego funkcjonowania mózgu.  Każdy z nas powinien się wyciszyć, zebrać myśli tak, aby skutecznie przygotować się do pracy. Staraj się wysypiać, niech twój sen trwa od 7 do 9 godzin w ciszy i spokoju. Po ciężkim dniu w pracy i natłoku obowiązków zrezygnuj z aktywności umysłowej  przez dłuższy czas i zrelaksuj się. Poświęć ten okres na wykonywanie Swoich pasji, które sprawią Ci dużo przyjemności i zabawy.

  1. Tryb życia

Praca mózgu jest uzależniona od naszego trybu życia. Istotna jest odpowiednio dobrana dieta, która powinna się składać ze świeżych, zdrowych produktów. Sięgajmy często po ryby, kakao, kaszę ,makarony, owoce, ziarna zbóż. Niebezpieczne dla naszego mózgu jest jedzenie śmieciowe, więc unikajmy tego typu posiłki.

Aktywność fizyczna sprawia, że nasz mózg jest dotleniony, a krew szybko krąży w organizmie. Mamy lepszą koncentrację, pamięć, myślenie. Zalet uprawiania sportu jest masa. Człowiek jest bardziej szczęśliwszy i odstresowany. Poświęćmy co najmniej pół godziny na ćwiczenia, które sprawiają Nam radość i satysfakcję.

Przedstawione wskazówki pomogą Ci zadbać o kondycję mózgu jak i również kondycję Twojego ciała. Kiedy mózg będzie zdrowy to i my będziemy czuć się lepiej.